Sunday, January 1, 2012

Rancangan Tahunan Untuk KSSR Tahun 2, 2012

Pencarian Rancangan Tahunan untuk tahun 2, KSSR merupakan pencarian paling tinggi oleh guru-guru sekolah rendah. Ini kerana KSSR untuk tahun 2 merupakan kelompok pertama yang akan menempuhnya pada tahun 2012. Tidak ramai yang membuat rancangan tahunan ini. Maka admin cuba kumpulkan semua mata pelajaran di bawah KSSR di blog ini.

Sila layari dari masa ke semasa untuk mendapatkan info terkini. Jika ada kesilapan terutama jika RT ini bukan merupakan KSSR, sila beritahu secepat mungkin supaya kesilapan ini tidak memberi kesan kepada guru-guru lain.


RT MATEMATIK, TAHUN 2 (FORMAT MS WORD)
klik sini --> RPT Matematik Tahun 2, KSSR (2012)


RT DUNIA SAINS & TEKNOLOGI, TAHUN 2 (FORMAT MS WORD)
klik sini --> Rancangan Pengajaran Tahunan KSSR Dunia Sains & Teknologi Tahun 2, 2012


RT BAHASA MELAYU, TAHUN 2 (FORMAT MS WORD)
klik sini --> Rancangan Pengajaran Tahunan KSSR BM Tahun 2, 2012


RT TMK, TAHUN 2 (FORMAT MS WORD) (sumbangan Zaleha Othman)
klik sini --> Rancangan Pengajaran Tahunan TMK Tahun 2, 2012 - terkini


RT DUNIA SAINS & TEKNOLOGI, TAHUN 2 (FORMAT MS WORD) - VERSI 2 (sumbangan Zaleha Othman)
klik sini --> Rancangan Pengajaran Tahunan Dunia Sains & Teknologi Tahun 2, 2012 - versi 2 terkini
RT PENDIDIKAN JASMANI, TAHUN 2 (FORMAT MS WORD)
klik sini --> Rancangan Pengajaran Tahunan Kssr Pendidikan Jasmani Tahun 2, 2012
RT PENDIDIKAN KESIHATAN, TAHUN 2 (FORMAT MS WORD)
klik sini --> Rancangan Pengajaran Tahunan Pendidikan Kesihatan Tahun 2, 2012
RT BAHASA INGGERIS, TAHUN 2 (FORMAT MS WORD) - sila download dalam bentuk MS Word : RT ini dikatakan untuk SJK. Guru BI sila buat semakan.
klik sini --> Rancangan Pengajaran Tahunan Bahasa Inggeris Tahun 2 KSSR, 2012


RT BAHASA INGGERIS, TAHUN 2 (FORMAT ACROBAT) - : RT ini dikatakan untuk SK. Guru BI sila buat semakan.
Rancangan Pengajaran Tahunan English Year 2 KSSR (SK), 2012

RT PENDIDIKAN ISLAM, TAHUN 2 (FORMAT MS WORD) - PENGGAL 1
klik sini --> Rancangan Tahunan Pendidikan Islam Tahun 2 KSSR, 2012 - Penggal 1
RT PENDIDIKAN ISLAM, TAHUN 2 (FORMAT MS WORD) - PENGGAL 2
klik sini --> Rancangan Tahunan Pendidikan Islam Tahun 2 KSSR, 2012 - Penggal 2


RT DUNIA SENI VISUAL, TAHUN 2 (FORMAT MS WORD)
klik sini --> Rancangan Pengajaran Tahunan Dunia Seni Visual Tahun 2 KSSR SK, 2012

RT DUNIA MUZIK, TAHUN 2 (FORMAT ACROBAT)
Rancangan Tahunan Dunia Muzik KSSR Tahun 2 - 2012
RT BAHASA ARAB, TAHUN 2 (FORMAT MS WORD)
Rancangan Tahunan Bahasa Arab KSSR Tahun 2 - 2012
RT PENDIDIKAN MORAL, TAHUN 2 (FORMAT MS WORD)
Rancangan Pengajaran Tahunan KSSR Tahun Dua, 2012 - Pendidikan Moral

54 comments:

  1. tqvm...mc menanti RPT duni seni visual tahun 2..tqvm

    ReplyDelete
  2. tq sbb memberi kemudahan kpd kami utk download RPT kssr tahun 2. Syabas!!

    ReplyDelete
  3. tak boleh download la cikgu.. kenapa entah..kalau cikgu boleh download bagi kat add email saya boleh ke??

    ReplyDelete
  4. Tq cgu.. link ini sgt membantu..

    ReplyDelete
  5. terima kasih banyak ye cikgu...memang banyak membantu saya...saya ambil ye...thanks byk2...

    ReplyDelete
  6. sila tinggalkan email jika mahu bantuan lanjut.. pihak admin tidak dapat membantu jika tiada medium komunikasi diberi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam...minta tolong emailkan muzik tahun 2 email saya fatmasha@gmail.com

      Delete
    2. Salam.. cikgu . Tlg saya emailkan RT Dunia Sains n Teknologi Tahun 1. Ni email saya : farehanhjkhalid@yahoo.com.my.. Tima kasih byk2.. Jasamu Dikenang..

      Delete
    3. Salam, cikgu. Tolong e-mailkan RPT Dunia Muzik Tahun 2 kepada saya boleh? Alamat e-mail saya, masitahmohamad@gmail.com. Terima kasih.

      Delete
  7. moral ada x cikgu?

    ReplyDelete
  8. setakat neh moral belum ada.. akan dikemaskini jika ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cikgu, saye nak download x dpt lah... boleh x mohon jasa baik cikgu emailkan rpt ni ke email saye???

      Delete
  9. salam cikgu tlg email kat sy RT utk BM yr 2,Math yr 2,sains yr 2,BI yr 2 kat sy...
    rizalfandi@gmail.com

    ReplyDelete
  10. tq cikgu....DUNIA MUZIK tak ada...apapun tq untuk yg lain2 tu...bnyk membntu

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum CG
    Boleh tak kalau CG emelkan saya RT English tahun 2 tu sebab formatnya jadi berterabur..
    Maaf menyusahkan

    osridzuan@gmail.com
    Terima kasih ya

    ReplyDelete
  12. terima kasih cikgu coz memberi kemudahan ini.. sangat2 membantu.. hope fully akan ada untuk tahun 3 4 5 dan 6 akan datang.. (kssr) :)

    ReplyDelete
  13. salam cikgu.. ini RT kssr english utk SK atau SJK? terima kasih.

    kalau utk SK, boleh tolong emel kepada saya? sebab saya ppun format jd berterabur. thanx

    fnis_69@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  14. rasanya untuk SK.. dah diemailkan.. cuba semak balik.. takot salah..

    ReplyDelete
  15. untuk mengelakkan format jadi berterabur, sila klik link ke scribd dengan klik pada tajuk fail tersebut. Jika terus klik pada download yang simbol macam awan / pokok tuh maka ia akan terus tukar ke format pdf.. file asal dokumen ialah dalam bentuk ms word. Maka jika anda mahukan file dalam bentuk ms word, maka klik pada link ke dokumen tuh... ada tulis "klik sini -->" .. klik kat link tuh..

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum cikgu..
    tolong emailkan saya rpt pj kssr tahun 2..
    saya da cbe download tp still xboleh..kalau xkeberatan emailkn saya sekali rpt kssr pj dan pk tahun 1...terima kasih cikgu...
    email saya:
    famy_communist87@yahoo.com

    ReplyDelete
  17. Salam terima kasih diatas usaha cikgu yang memudahkan urusan kami.

    ReplyDelete
  18. Terima kasih atas usaha dan jasa baik cikgu.. Cikgu memudahkan urusan rakan2 cikgu yg lain..
    SYABAS cikgu!!

    ReplyDelete
  19. assalamualaikum wbt..

    Cikgu shamsuddin... boleh emailkan saya rt untuk english year 2 (sk)... purplecolor79@yahoo.com

    tq.

    ReplyDelete
  20. Cikgu sham, boleh ke saya dapat rancangan tahunan pendidikan moral tahun 2 sk?

    ReplyDelete
  21. tima kasih yer cikgu ..samer2 tolong rakan2 sejawatan di dunia yg mkin mencabar nie..jasamu dikenang ;)

    ReplyDelete
  22. sudah diemailkan.. RT pendidikan moral ada kat atas.. tapi tak lengkap..

    ReplyDelete
  23. Salam cikgu,mohon jasa baik cikgu email kn RPT Pendidikan moral KSSR thn 2, 3 dan 4, boleh?.Saya menghadapi masalah untuk download. emel : najiha_2909@yahoo.com...tq cikgu

    ReplyDelete
  24. moga anda mendapat kebaikkan. terima kasih.

    ReplyDelete
  25. terima kasih banyak2...

    ReplyDelete
  26. salam. Cikgu semoga jasa cikgu di berkati Allah hendaknya.
    Amin.

    ReplyDelete
  27. cikgu boleh x emel kt saya, rpt bm tahun 2, dgn dunia muzik tahun 1 dan muzik tahun 3...terima kasih cikgu.. suaramuda@gmail.com

    ReplyDelete
  28. Guru-guru DSV tahun 2, 2012, macam mana u all ajar murid kalau rpt nya tiada.....guna rpt yang lamakah?

    ReplyDelete
  29. Terima kasih banyak2 cikgu...hanya Allah yang akan membalas jasa cikgu...

    ReplyDelete
  30. assalammualaikum
    cikgu, tolong email kepada saye rpt math t1 dan t2, moral t1 dan 2,
    seni visual t1 dan t2
    terima kasih~~~

    ReplyDelete
  31. semekomm..saya zuraidy md idris dari langkawi..dah lama dok cari akhirnya saya jumpa....namun hampa kerana tak leh download....bolah hantar ke email saya tak
    zjs9w2@gmail.com
    bahasa inggeris, pendidikan jasmani serta pendidikan kesihatan tahun 2
    Kerjasama anda amatlah di alu-alukan

    ReplyDelete
  32. salam cikgu,
    minta jasa baik cikgu emailkan RT BAHASA MELAYU, TAHUN 2 ke email sy...
    eastmanyza@yahoo.com
    terima kasih banyak-banyak cikgu...

    ReplyDelete
  33. kepada semua warga pendidik
    sila emailkan rancangan tahunan BM tahun 3 SJK T/C
    deva_2110@yahoo.com
    sekian terima kasih

    ReplyDelete
  34. cikgu boleh emailkan rpt dst tahun 2. tak boleh download. sitinor.skbb@gmail.com

    ReplyDelete
  35. Salam..pendidikan khas takde ke cikgu??

    ReplyDelete
  36. Boleh share RPT PJ Tahun 3? email

    ReplyDelete
  37. salam cikgu,
    minta jasa baik cikgu emailkan RT BAHASA MELAYU, TAHUN 3
    majdisaufi@gmail.com
    terima kasih banyak-banyak cikgu...

    ReplyDelete
  38. salam cikgu minta tolong emailkan RT PJ tahun 2, PK tahun 2 dan DSV tahun 2 boleh...saya tak dapat download la...email saya fhaizul_1986@yahoo.com...jasa baik cikgu amat dihargai

    ReplyDelete
  39. assalamualaikum cikgu...minta tolong cikgu emailkan untuk saya rancangan tahunan matematik tahun 2 dan 3.azainimohd@gmail.com . Terima kasih

    ReplyDelete
  40. Allah,Ya Tuhan Ku,engkau permudahkan urusan HambaMu.Dan Engkaulah sahaja yang memberi ganjaran di dunia dan akhirat ke atas ikhtiar usaha HambaMU.Amin.

    ReplyDelete
  41. cikgu, mohon email ke
    kamzie80@yahoo.com.my
    untuk rancangan tahunan tahun 2 dan kalau ada tahun 4 kssr, mohon bantuan untuk emailkan sekali.jazakallah..terimakasih banyak2 cikgu..

    ReplyDelete
  42. Assalam..minta jasa baik cikgu emailkan rpt matematik tahun 1 n matematik tahun 2,pj dan pk tahun 1..ladybirds50@yahoo.com..terima kasih byk ye..

    ReplyDelete
  43. Assalam cikgu. saya tak dapat nak downloadlah. boleh emailkan saya
    RPT DUNIA SENI VISUAL dan DUNIA MUZIK ke ruhana.bba7228@gmail.com
    Terima kasih banyak banyak. Semoga Allah membalas jasamu :)

    ReplyDelete
  44. HELO CIKGU..minta jasa baik cikgu untuk membantu saya..emailkan rpt pendidikan jasmani dan rpt pendidikan kesihatan untuk kelas tahun 2, 3 dan 4. emailkan ke williamajan@gmail.com. terima kasih cikgu...

    ReplyDelete
  45. Assalam cikgu. saya tak dapat nak downloadlah. boleh emailkan saya RT DUNIA SAINS & TEKNOLOGI, TAHUN 2 ke bhau_lp@yahoo.com.Terima kasih banyak banyak cikgu

    ReplyDelete